Verzenden en Bezorgen

Op het moment dat u uw bestelling heeft geplaatst gaan wij aan de slag om deze zo snel mogelijk bij u te krijgen. Via email en via Mijn Targetmart wordt u op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling. Het leveringsproces is afhankelijk van een aantal zaken:

  • De betaling
  • De voorraadstatus van het product
  • De levertijd van het product vanaf onze leverancier naar ons.

De Betaling

Als u gekozen heeft voor een betaalmethode waarbij het te betalen bedrag voorafgaand aan de levering bij ons binnen moet zijn (iDeal, PayPal, Bancontact, CreditCard of vooruitbetaling) wordt de bestelling pas in behandeling genomen als de betaling is ontvangen. Afhankelijk van de betaalmethode die u gekozen heeft kan het 1 a 2 dagen duren voordat de betaling is verwerkt. Kiest u voor een Afterpay of een betaling op rekening, dan wordt de bestelling direct in behandeling genomen.

De voorraadstatus van het product

Bij de productomschrijving vindt u een indicatie van de levertijd. Bij producten die op voorraad zijn staat dat de levertijd 1 a 2 dagen bedraagt. Bij producten die niet op voorraad zijn bedraagt de levertijd doorgaans 3 tot 6 werkdagen. Deze producten moeten besteld worden bij onze leverancier. Bij producten waarbij vermeld is dat deze op preorder te bestellen is, of waarbij staat dat de levertijd onbekend is, kan geen zekerheid worden gegeven over de levertijd. In alle gevallen streven wij naar een zo snel mogelijke levering.

De levertijd van het product vanaf onze leverancier naar ons.

Als een product niet op voorraad is, maar er geen reden is om te verwachten dat het product niet binnen een week leverbaar is, staat vermeld dat de levertijd 3 tot 6 werkdagen bedraagt. In 92% van de gevallen wordt deze levertijd gehaald. Echter, omdat Targetmart veel producten verkoopt die uit buitenland geïmporteerd worden lukt het ons niet altijd om de bestelling binnen de gestelde levertijd bij u te krijgen. De vermelde levertijd is dus altijd een verwachting, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Wat als de levertijd niet wordt gehaald?

Ondanks onze inspanningen om de bestelling binnen de levertijd geleverd te krijgen kan het voorkomen dat een bestelling niet binnen de gestelde termijn kan worden geleverd. In dat geval doen we onze uiterste best om u te informeren van de reden van de vertraging, de verwachte levertijd, en de eventuele alternatieven die we sneller kunnen leveren. In overleg kunnen we dan besluiten hoe we de order afhandelen. Ten aller tijde bent u gerechtigd om de bestelling te annuleren, en het door u betaalde bedrag terug te eisen.

Verzendkosten & Verzending via pakketpost

Wij brengen €5.95 verzendkosten in rekening voor een bestelling binnen Nederland, maar ook voor bestellingen naar België.

Bestellingen met een hogere waarde en bestellingen die niet door de brievenbus passen versturen wij met de pakketpost. U ontvangt via e-mail een trackingcode waarmee u de zending kunt volgen, en u ontvangt via e-mail statusupdates over uw pakketje. U moet wel thuis zijn om de zending in ontvangst te nemen. Bent u niet thuis, dan wordt deze afgeleverd bij de buren of meegenomen voor bezorging op een later tijdstip. De pakketbezorger van DHL stelt u ervan op de hoogte wat er met het pakket gebeurt als deze niet afgeleverd kon worden. Heeft u vragen over deze verzendmethode, de updates die u ontvangt of andere zaken omtrent de levering van uw bestelling, neem dan contact met ons op.

Ruilen en Retourneren

14 dagen bedenktijd

Na ontvangst van uw bestelling wilt u natuurlijk zo snel mogelijk uw product proberen. Mocht daaruit blijken dat het product toch niet is wat u had besteld, dan kunt u gebruik maken van de 14 dagen herroeprecht. Als uw bestelling om welke reden dan ook niet bevalt, dan kunt u uw bestelling retourneren, mits u dit binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling aan ons meldt. U heeft dan het recht om uw bestelling om te ruilen voor een ander product, of om uw geld terug te krijgen. Na uw melding dat u van uw aankoop afziet heeft u nog 14 dagen om de bestelling terug te sturen.

Als het product beschadigd of niet compleet wordt geretourneerd, kan het zijn dat wij hier kosten voor in rekening brengen. In dat geval zal in overleg met de klant worden bepaald of het product voor een gedeeltelijke restitutie in aanmerking komt. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Uitzonderingen

Er zijn een aantal producten die wij om hygiënische reden moeten uitsluiten van deze bedenktijd. Zo kunnen wij bijvoorbeeld haar accessoires en haarstukken, zoals. pruiken , extension niet terugnemen als de verzegeling is verbroken. Haar en Huid- cosmetica indien geopend kan het zijn dat wij kosten in rekening brengen om uw retournering in behandeling te nemen.

Hoe kunt u een product retourneren

Als u een product wilt retourneren of ruilen, is het belangrijk dat u dit binnen 7 dagen na ontvangst van het product aan ons meldt. Meld via email of telefoon aan ons dat uw product geretourneerd moet worden, en wij geven u aan waar u uw product naartoe kunt retourneren, en welke informatie we nodig hebben bij de zending. Als het product door ons is ontvangen, ruilen we het om voor het gewenste artikel, of ontbinden we de overeenkomst en storten we uw volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u van de aankoop heeft afgezien, terug op de rekening waarmee u betaald heeft. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. U kunt onderstaande stappen volgen om iets retour te sturen.

  • Neem contact op met onze klantenservice.
  • U ontvangt via mail of telefoon de gegevens die u nodig heeft om de zending naar ons te retourneren.
  • Na ontvangst van de zending sturen wij u een ontvangstbevestiging toe, en gaan we met uw zending aan de slag
  • Nadat uw zending is onderzocht stellen we een oplossing voor om het probleem op te lossen.

Het retouradres

U kunt het volgende adres gebruiken om producten te retourneren:

Targetmart Wholesale B.V.
o.v.v. uw bestelnummer
Kiotoweg 124-126
3047 BG ROTTERDAM

Kosten van retournering.

De kosten van het terugsturen van het product naar ons wordt niet door ons vergoed. We vragen u dus om deze kosten zelf te dragen. Wij brengen geen aparte handlingkosten in rekening voor het verwerken van uw retourzending. Heeft u vragen over deze stappen, de informatie die u ontvangt of andere zaken omtrent het retourneren van uw bestelling, neem dan contact met ons op.

HEEFT U VRAGEN OVER UW BESTELLING?
Stuur ons dan een mailtje naar: webshop@targetmart.nl of neem contact op met onze klantenservice customerservice@targetmart.nl

Main Menu